Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Kurátoraink

On 09, Jan 2017 | In | By mate

Bagi László

Újságíró, Forbes

“Művészettörténet és történelem szakon végeztem, majd tanulmányaimat az ELTE és a párizsi EHESS Territoires, sociétés, développement doktori programján folytattam. Munkám során rendszeresen foglalkozom kreatív ötletekkel, az építészet, az urbanisztika, a dizájn és a kortárs művészet területeivel, tágabb értelemben a várossal és a „jó élettel”. Egy jó témáért bárhová elutazom, de Budán vagyok otthon.”

On 08, Jan 2017 | In | By mate

Böszörményi-Nagy Gergely

Vezető, Design Terminál

A Design Terminal vezetője és a Brain Bar alapítója. Harmadik alkalommal vállal szerepet a Highlights of Hungary kurátori csapatában. A Design Terminálból előbb közösségi teret, majd vállalkozásfejlesztő központot épített fel a kreatívipar tehetségei számára. A szervezet mentorprogramjára ma már nem csak Magyarországról, de Chilétől Portugálián át Svédországig a világ számos pontjáról érkeznek startupok. Az általa alapított Brain Bar a kontinens legnagyobb jövőfesztiválja, melynek színpadán évente száz kiemelkedő koponya vitatja meg a jövő üzleti, kulturális és politikai trendjeit. Gergő a Corvinus nemzetközi tanulmányok szakán végzett. MBA-diplomáját a CEU üzleti karán szerezte, jövőre a kaliforniai Stanford Egyetem hallgatója lesz. A Forbes Magyarország 30 legsikeresebb fiatal vezetője közé; a Google, a Financial Times és a Nemzetközi Visegrádi Alap pedig Közép-Európa leginnovatívabb vezetői közé választotta.

On 08, Jan 2017 | In | By mate

Hitka Viktória

Képzőművész

“A tányérokra írott üzenetek mellett leginkább civil szervezeteknek dolgozom. Vizuális tartalomban és adománygyűjtő kampánystratégiák kidolgozásában segítek nekik. Én csináltam a TASZ és a Hintalovon Gyermekjogi alapítvány arculatát. A TASZ-szal együtt készült a MONDO is, ami egy jogtudatosító kártyajáték ép és fogyatékos gyerekek számára. Könyveket készítek a Geopen kiadónak, például a Geopen 20 szépirodalmi sorozatot. Mesekönyveket illusztrálok.”

On 07, Jan 2017 | In | By mate

Horváth Dorka

Újságíró, blogger, BOOKR Kids alapító

A Budapesti Corvinus Egyetem pénzügy szakán szerzett MSc fokozatot. 2012-től az alma mater Társadalmi Kommunikáció Doktori Iskola PhD képzésének hallgatója, oktatója, jelenleg doktori disszertációján dolgozik, amelynek témája a gyermekek megváltozott olvasói szokásai a digitális világban. 2015 óta a több díjat is elnyert , a meseolvasást forradalmasító BOOKR Kids alapító-ügyvezetője. a Forbes magazin a legtehetségesebb 30 év alattiak listájára beválasztotta.

 

On 06, Jan 2017 | In | By mate

Liptay Gabriella

 

Közgazdász-szociológus, a KPMG marketing és kommunikációs igazgatója

“Tizenöt éven át elsősorban telekommunikációs profilú multinacionális cégeknél dolgoztam, így például 7 évig a Magyar Telekomnál töltöttem be kommunikációs vezetői pozíciókat (feladataim itt a márkaváltásokhoz (T-Mobile, T-Home) és az egységes kommunikációs rendszer kialakításához és működtetéséhez kötődtek), azt megelőzően pedig az Ericsson magyarországi cégének a kommunikációs igazgatóságát építettem ki, majd vezettem szintén közel 7 éven át, illetve később az Invitel kommunikációs területét irányítottam, a vállalati megújulás egyik felelős vezetőjeként.

Az elmúlt 6-7 évben főképp a kultúra, a turizmus, a kreatív ipar illetve az oktatás területén dolgoztam vezető pozíciókban: 2011-től a LibriShopline marketingvezetőjeként a cégcsoport kiépítésével, átalakításával, majd a többségi tulajdonos befektetői portfolió menedzsmentjével, marketingstratégiai tanácsadással és projektmenedzsment-el foglalkoztam.2015-ben a Design Terminál befektetői mediációs vezetőjeként a terület kialakításáért feleltem. Ezt követően az újjáalakuló Magyar Turisztikai Ügynökség kommunikációs igazgatójaként a kommunikációs igazgatóság professzionális működésének megalapozásán és a turisztikai arculat frissítésén dolgoztam. 2017. áprilisától a KPMG marketing és kommunikációs igazgatója vagyok, fő fókuszom a márkaépítés, a kommunikációs stratégiaalkotás, a kapcsolódó üzleti folyamatok és szervezetek fejlesztése egy rendkívül szerteágazó, progresszív és komplex tanácsadói és szolgáltatói közegben.

A fentiekkel párhuzamosan több izgalmas kezdeményezéshez csatlakoztam, illetve 2014 őszén Csejtei B. Ildikóval közösen megalapítottuk az Independent Media Education Center-t (IMEC), ahol gyakorlati PR és reklám képzéseket indítottunk a szakma hazai legjobbjainak bevonásával.

Kurátorként évek óta aktív szerepet vállalok az Egyenlítő és a Skool alapítványokban, a NIOK (Nonprofit Információs és Oktató Központ), illetve a Ludwig Múzeum baráti körének elnökségében, segítem továbbá a szentendrei Ferenczy Múzeumi Centrum újjáalakult működését és az Art Capital művészeti program formálását illetve több kulturális és innovációs projekt résztvevője, alakítója, mentora vagyok: így például az ArtMarket Budapest, Magyar Állami Operaház Klub, a TEDxDanubia, Capilano Women stb. programjai. 2015 őszén megválasztottak a Magyar Reklámszövetség elnökségi tagjai közé.”

 

On 05, Jan 2017 | In | By mate

Megyesi Zsuzsa

Art Director, A+Z Design

Kortárs képzőművészettel, dizájnnal és építészettel foglalkozom a 90-es évek vége óta, kurátorként, újságíróként, művészeti vezetőként, design szerkesztőként vagy éppen stylistként.  Éltem és dolgoztam Berlinben, Brüsszelben, Los Angelesben, Spanyolországban. Itthon F. Kovács Attilával  nyolc évvel ezelőtt alapítottuk a meg z A+Z Design Studiot. A design mellett másik szenvedélyem a tánc. Másfél éve összekapcsoltam a kettőt, s egy hordozható gerinc-és izületbarát táncpadló fejlesztésén dolgozom, amelyet mára számtalan országban használnak.

 

On 05, Jan 2017 | In | By mate

Martinkó József

Építészet- és dizájnkritikus, Octogon magazin főszerkesztő

Miskolcon születtem, de Debrecenben és Budapesten nőttem fel. Az ELTE-BTK magyar szakának befejezése után szinte azonnal az OCTOGON arcgitecture & design című magazin munkatársa lettem, valamint a Népszabadság, később az Élet és Irodalom külsős építészetkritikusa. Kortárs építészetről és designról írok, gondolkodom, beszélek. Az elmúlt 18 év az OCTOGON laphoz köt, amiben volt egy 5 éves megszakítás, amikor a www.hg.hu főszerkesztőjeként dolgoztam. Az építészetre és designra mint kulturális termékre, a “nagybetűs kultúra” szerves részére tekintek. Fő érdeklődési körömbe a kreatív kultúra és a nyelv, a kritikai nyelvezet és a designkultúra-tudomány viszonya tartozik.

On 04, Jan 2017 | In | By mate

Szűcs Péter

Szerkesztő, újságíró, PetersPlanet.travel alapító

“15 évnyi magazinkészítés (Marie Claire, InStyle és Magyar Rádió) jutottam el oda, hogy megalkossam a  saját médiumomat, egy szórakoztató utazási magazint. A PetersPlanet.travel igazi szerelemprojekt. Egy olyan szórakoztató életmódmagazin, amely inspiráló utazásokon, embereken és a fotóimon  keresztülmesél arról, hogy mi az, ami szerintem igazán fontos az életben. Az egyik  üzenete, hogy bármit elérhetünk, és bárhová eljuthatunk, ha hiszünk benne és teszünk is érte. A másik üzenete, hogy a tolerancia tanulható, utazásaink során nemcsak szembenézhetünk, de le is bonthatjuk az előítéleteinket. Büszke vagyok arra, hogy legutóbbi fotókiállításom, a Perzsa portrékat bemutató Újradefiniált férfiasság című képanyag hasonló üzenete nemzetközi színtérre is eljutott.

Eredetileg kertésztechnikus vagyok, de a szüleimtől és a nagyszüleimtől is megtanultam a föld tiszteletét. Később az ELTE bölcsészkarán irodalmat, nyelvészetet, kulturális antropológiát és újságírást hallgattam. (Ebből majdnem egy évet Spanyolországban.) Több mint tizenöt éve dolgozom újságíróként, ebből öt évig a Magyar Rádió műhelyében készítettem magazinműsorokat, divatról, utazásról, irodalomról vagy a roma kultúráról.

Ezután szintén öt évig a Marie Claire vezetőszerkesztőjeként újabb riportokat és interjúkat készítettem. Sok világsztárral találkoztam abban az időben, a legemlékezetesebb beszélgetés a gitárművész Snétberger Ferenccel készült és a toleranciáról (is) szólt. Ekkor készítettem el az első, saját ötletből felépülő bookazinomat, a Fashion Issue-t. A budapesti szubkultúrákat kevertem össze a high end fashion világával és a magyar költészettel, illetve képzőművészettel. Az InStyle főszerkesztői pozíciója után indítottam el a PetersPlanet.travel magazint.”

On 04, Jan 2017 | In | By mate

Takács Ákos

Marketing vezető, Red Bull Magyarország

Takács Ákos 20 évesen került a Red Bull-hoz, egyetemi évei alatt student brand managerként már aktívan részt vett olyan nemzetközi projektek hazai lebonyolításában, mint a Red Bull Air Race és a Forma 1. 22 évesen kulturális marketingért felelős managerré nevezték ki, ezzel globális szinten ő lett a Red Bull legfiatalabb vezetője. A következő éveben egy új, hazai közönséghez szóló kulturális, zenei projekt életre hívásával bízták meg – így született meg a Red Bull Pilvaker alapkoncepciója. Az egyévesre tervezett kezdeményezés idén tripla telt házzal ünnepelte ötödik születésnapját és március 15-ét.

Ákost 25 évesen nevezték ki a marketingcsapat élére: 2013-2015-ig brandmanagerként vezette és építette újjá az osztályt, 2015 óta pedig marketingmanagerként dolgozik olyan nemzetközi projekteken, mint a Can you make it, a Wings for Life jótékonysági futás vagy a Neymar Jr’s Five. Gyakori előadó szakmai rendezvényeken és egyetemi szemináriumokon, ahol a fiatalabb generáció tanulhat tőle a sikeres márkastratégiájáról, kulturális és sportrendezvényekről.

On 24, Jan 2016 | In | By mate

Trellay Levente

Art Director, Telep art agency

“7 éve költöztem vissza Magyarországra, azt megelőzően Svájcban, Németországban és Ausztriában éltem és folytattam tanulmányokat a természettudományok, a design és az építészet területén. Ezt követően pár barátommal megalapítottunk egy “összművészeti-bemutatóteret”. Mindezt tettük azzal a céllal, hogy mindenféle kötöttség nélkül helyet teremtsünk olyan művészeknek és kiállításoknak, amik valóban előremutatók és a maguk nemében különlegesek. Így született meg ez a független “Off-space” aka. Telep Galéria.

A magam részéről, az “indirekt” dolgokban hiszek, ami nem a képembe tolja az üzenetét, hanem hátulról közelít, hagyja magát felfedezni, elgondolkodtat és ebben a folyamatban szinte a “történet” részévé válhatok.”

 

On 19, Jan 2016 | In | By mate

Super Channel

Super Channel

 A Highlights of Hungary alapítója a Super Channel egy kreatív tartalomgyártó, tartalomfejlesztő csapat. Platformot biztosítunk semleges szemlélettel, komplex eszköztárral közvetítünk értékeket a társadalom vagy annak kisebb közösségei felé. Folyamatosan kutatjuk az izgalmas, újszerű, különleges élményeket biztosító ötleteket, megoldásokat. Értékes kreatív tartalmat fejlesztünk, akciókat, produkciókat, online és offline megoldásokat tervezünk, és valósítunk meg, ösztönözzük a koprodukciókat, műfaji fúziókat, összekapcsoljuk a virtuális és a való világ történéseit. Producerként, tartalomfejlesztés és a közösségépítés jegyében indítottunk útra számos saját projektet, amelyeknek köszönhetően elismert pozíciót építettünk ki a hazai kreatív iparban.

A Super Channel csapata mára egy olyan innovatív design ügynökség alapjait rakta le, ahol magas szintű design&business szemléletű szolgáltatásokat nyújt.