Velünk történt

VERESI PARADICSOM - MINDENNEK KELL, HOGY LEGYEN JÓSÁGI FOKA

2020. december 1.

A Veresi Paradicsom 2019-ben nyerte el a Forbes-különdíját a Highlights of Hungaryn. Márkus Zsolt, az alapító villámsebességgel tört be az agrárpiacra, kompromisszumot nem ismerő fejlesztésekkel. Elhivatottságának hála mára az év 365 napján fogyaszthatunk nemcsak küllemében, de beltartalmában is minőségi paradicsomot.

Hogyan jelenik meg a munkátokban a “Hass, alkoss, gyarapíts!” szlogenünk és szemléletünk?

Forprofit cég vagyunk, de a társadalmi hasznosság valamennyi projektünkben alapvetés. Bármelyik ötletünkről is legyen szó, mindennek kell, hogy legyen jósági foka. A Veresi Paradicsom esetében ez elsőként a tiszta,vegyszermentes termesztést jelenti. Erre egyébként többen képesek időszakosan, ami bennünket kiemel, hogy mindezt évszaktól függetlenül, az év 365 napján alkalmazzuk. Tehát a fényszegény hónapokban is a télbe nyarat varázsolunk, ami nagyjából akkora különbség az agráriumban, mintha a megyei fociból a Bajnokok Ligájába igazolnánk. Tesszük mindezt természetes, biológiai növényvédelemmel, és itt jön a harmadik pillér: a beltartalmi érték. Ma fogyasztóként elsősorban az ízét vizsgáljuk egy paradicsomnak. De az, hogy milyen az ásványi anyag-, a só- vagy a vitamintartalom, legalább annyira fontos kell, hogy legyen. Télen egy import paradicsom sokszor mindössze hatodannyi karotinoid tartalommal rendelkezik, mint a veresi, erről folyamatosan méréseket végzünk. Manapság sokan – influencerek, életmód szakértők - hirdetik, hogy együnk mindennap zöldséget és egészségesek leszünk, de ez közel sem ilyen egyszerű. Paradicsom és paradicsom között óriási különbség lehet. 2016-ban, amikor ellátogattam Almeriába, ami gyakorlatilag Európa téli zöldséges éléskamrája, hónapokig nem ettem zöldséget. Képzelj el egy 30.000 hektáros, egybefüggő termesztési felületet, és hogy milyen szintű növényvédelemre van ott szükség.  A közepén fóliasátrakkal, amik bio-minősítést kaptak, 2 méterre pedig konvencionális termelés folyik, háromszázezer sanyarú sorsú migráns munkavállalóval. Hihetetlen látvány volt, ami ellen azonnal éreztem, hogy tenni kell. Azóta is missziónk, hogy fenntartható tiszta módon termeljünk télen, mégha egy kicsit drágább is a fogyasztóknak, mint az import. 


Milyen további ötlettel foglalkozol jelenleg?
Számos vállalkozás közül például a háztartási higiéniai termékek gyártásával foglalkozunk. Nagyon tanulságos volt például a kézfertőtlenítő piac koronavírus okozta kihívásai. Az evolúciója a következőképpen fest: a járvány előtt javarészt orvosi és magas higiéniás ipari környezetben alkalmazták, tehát relatív szűk réteg használt kézfertőtlenítőt, majd drasztikusan megváltozott a fogyasztói magatartás. Március-áprilisban európai hiánycikk lett ez a termék, mert a nagy gyártók nem álltak készen a volumennövekedésre. Magyarország egyébként is kicsi piac, nem élvezett előnyt a többi országgal szemben, később pedig hatósági korlátozások tiltották az exportot, ezért nem kaptunk a termékekből. Annak az országnak, akinek nem volt elegendő helyi gyártó kapacitása, hiszen a globalizált supply chainben a multi vállalatok optimalizálják a gyártásukat, annak komoly ellátási gondja lett. Emiatt döntöttünk úgy, hogy mi is belépünk saját márkával erre a piacra, először Magyarországon, később remélhetőleg az európai piacokra is. Véleményünk szerint teljesen átalakul a háztartási higiénia, új kihívások elé néz a szektor, és mi próbálunk előre gondolkozni. Gőzerővel fejlesztjük az új termékeinket, saját vegyészeket, orvosszakértőt és virológust toboroztunk, hogy tudatosan, a jövőbeli igényekre válaszolhassunk majd a portfóliónkkal.

Ti milyen hazai kezdeményezésekre hívnátok fel a figyelmet idén?
Nem feltétlenül a kezdeményezés mivolta miatt, hanem a mindennapi helytállása kapcsán a magyar egészségügyet, illetve az Országos Mentőszolgálat munkáját tartom érdemesnek a kiemelt figyelemre. Szeptemberben mi is 5000 db Cleanme.life kézfertőtlenítőt, valamint 1000 kiló veresi paradicsomot adományoztunk a frontvonalban dolgozó mentősöknek, ezzel is megköszönve munkájukat. 

Nézd meg a Telekom jóvoltából a Veresi Paradicsomnál készült videónkat is! https://www.youtube.com/watch?v=Y1BfQ1JNnik&feature=emb_title